Autorzy

code-17.jpg

Mateusz

Mistrz Gry od 2001 roku, gdy nie mając dostępu do internetu ani pojęcia czym jest system RPG - poprowadziłem swoją pierwszą sesję. Wielbiciel świata Wiedźmina, w którym toczy się wiele moich sesji. Ponadto fan systemów takich jak Genesys, Forbidden Lands czy Ostrza w Mroku. Pierwszym systemem, z jakim się zetknąłem (i darzyłem trudną miłością przez 17 lat) był Wiedźmin: Gra Wyobraźni. Dziś jestem fanem dobrych mechanik i filozofii gry, a także poszukiwaczem najlepszych praktyk, które można przenieść z filmów, książek i gier wideo prosto do świata gier fabularnych.

Jestem pomysłodawcą bloga i odpowiadam za jego wizję oraz zawartość merytoryczną.

werhun vertical.jpg

Wojtek

Pierwszą sesję zagrałem w 1996 i od tamtej pory gram, gram i gram. Projektuję sesje i kampanie w taki sposób, aby móc zobaczyć emocje na twarzach graczy. Poruszam się w świecie Władcy Pierścieni, Warhammera i Wiedźmina. Ukończyłem studia z narracyjnych gatunków literackich i wplatam bogactwo światowych metod narracji podczas prowadzenia sesji. Z zawodu jestem UX designerem, zajmuję się projektowaniem produktów i usług skupionym na doświadczeniu użytkownika. Jako MG promuję graczo-centryczny model prowadzenia sesji.

Na blogu odpowiadam za identyfikację wizualną.

 

Misja

Marzysz o tym, by na sesjach przeżywać historie wzbudzające emocje takie jak te, które czujesz podczas seansu z najlepszą książką, filmem lub grą?


Misją naszego bloga jest pomoc Graczom i Mistrzom Gry we wspólnym opowiadaniu lepszych, ciekawszych i bardziej emocjonujących historii na sesjach RPG.

 

Tematyka

Będziemy skupiać się na tym, jak wykorzystać udane mechaniki różnych systemów RPG oraz jak wyciągnąć esencję najlepszych praktyk twórców gier wideo, filmów, seriali i książek - oczywiście tych aplikowalnych na sesji RPG. W koncepcji The Big Model / GNS jesteśmy zorientowani mocno narratywistycznie, choć poświęcimy też nieco uwagi aspektom symulacjonizmu i gamizmu. Przede wszystkim chcemy grać w gry świadomie i wykorzystywać systemy do tego, do czego zostały stworzone. :) 


Treściowo możesz spodziewać się:

  1. Teoretycznych analiz dobrych praktyk gier RPG (filozofii i mechanik) oraz innych mediów (struktur opowieści, narracji lub quest designu z gier, filmów czy książek), ze szczególnym naciskiem na wyciąganie konkretnych porad dla Graczy i MG.

  2. Przykładów wyjętych prosto z naszych sesji, np. dokumentacji przygotowań do rozpoczęcia i prowadzenia kampanii.

  3. Dokumentacji procesu uczenia się nowych gier (np. tych na silniku PbtA).

  4. Recenzji, zapowiedzi i analiz systemów.

  5. Naszych modyfikacji, własnych settingów i haków do systemów.

  6. Dyskusji nad wyższością jednych filozofii lub mechanik nad innymi.

 

Plany

Gramy, nagrywamy i piszemy o następujących silnikach i systemach:

  1. Narrative Dice System (NDS), przede wszystkim Genesys, ale też Warhammer 3e

  2. Year Zero Engine (Y0E), przede wszystkim Forbidden Lands

  3. Forged in the Dark (FitD), przede wszystkm Ostrza w Mroku i Kompania Ostrzy

  4. Powered by the Apocalypse (PbtA), przede wszystkim Ironsworn

Zgłębiamy rozwiązania (prawdopodobnie bez grania, ale jeszcze się przekonamy) z podręczników do takich systemów jak:

  1. Fate Core / Accelerated

  2. The Burning Wheel

  3. The Shadow of Yesterday (TSoY)

W dalszej przyszłości chcemy grać w i zgłębiać następujące erpegi:

  1. Inne gry na silniku Powered by the Apocalypse (PbtA), przede wszystkim Apocalypse World 2e, Monsterhearts 2: Nastoletnie Potwory, Legacy: Life Among the Ruins 2e, Lato w WoodlakeBlightburg, The Sword, The Crown and The Unspeakable Power, Free from the Yoke i Hogwarts: An RPG, a być może także Dungeon World, Grim World, Urban Shadows 2e czy Potwór Tygodnia

  2. Gry wywodzące się od Burning Wheel, tj. Mysia Straż i Torchbearer

  3. Gry na silniku TSoY, tj. The Solar System

  4. Inne gry na silniku FitD, np. Blades Against Darkness czy Wicked Ones

  5. Inne gry na silniku Y0E, np. Tajemnice Pętli, Tajemnice Powodzi, Vaesen: Mityczne Istoty

  6. Inne ciekawe gry takie jak Popsuty Kompas, Dread, Ten Candles, Jedyny Pierścień 2e, Primetime Adventures, Psy w Winnicy oraz Conan: Przygody w Erze Niewyśnionej

 

Formularz subskrypcji

Bądź na bieżąco

Dziękujemy za przesłanie!